Odluka o iznajmljivanju poslovnog prostora je jedna od prvih značajnih odluka s kojom se svako rastuće poduzeće susretne prije ili kasnije. Ne samo da se radi o značajnoj odluci u smislu troškova, već je prostor koji ćete odabrati kritičan čimbenik u smislu održavanja poslovne kulture, mogućnosti vaše firme da zapošljava i zadržava talentirane radnike te brine o zadovoljstvu vašeg poslovnog tima.

Kao i s drugim stvarima u životu, bitno je pronaći ravnotežu. Nije potrebno potrošiti polovicu prihoda na najam, no nije se dobro ni preseliti u beživotni prostor. Morat ćete odlučiti što sačinjava minimalne kriterije potrebne vašem timu da obavlja posao i taj će minimalni standard vaši zaposlenici prihvatiti.

Postoji mnogo načina kako možete uvjeriti svoj tim da vam je potreban novi poslovni prostor.

Uključite članove svog tima u istraživanje. Svidjet će im se što želite čuti njihovo mišljenje. Proučite kako članovi vašeg tima vole raditi: stajaći, sjedeći, na vreći za sjedenje ili možda na kauču. Također saznajte kada najviše vole raditi: rano ujutro ili kasno navečer.

Preispitajte što je njima važno i prikupite što je više moguće podataka koje ćete uključiti u vašu potragu.

Ukrasite prostor zajedno. Zašto ne biste odabrali jedan zid unutar ureda, nabavili boje i markere i pustili članove tima da ga urede? Članovi vašeg tima bit će vam zahvalni na tome što ste im omogućili jedan dan da za bolje upoznavanje, za vrijeme rada na zajedničkom projektu.

Postavljajte pitanja. Nabavite manju ploču i pišite razna pitanja na nju svakodnevno. Pravim ćete pitanjima prikupiti strastvene odgovore, što će pomoći članovima vašeg tima da nađu stvari koje su im zajedničke i grade iskrene odnose u novom prostoru.

Dopustite svakom članu vašeg tima da personalizira svoj prostor. Na primjer, Google dozvoljava svakom timu da ukrasi svoje radno područje, što omogućava članovima tima dozu kreativnosti.

Osigurajte prostore za neplanirane suradivalačke pothvate. Od naletavanja zaposlenika jednih na druge do neplaniranih sastanaka, poanta je stvoriti prostore gdje se ljudi mogu sastati. Kako vaša firma raste, inovativnost i suradnja postaju sve važnije, ali i sve kompliciranije.

Imajte na umu da se ne vrti baš sve oko prostora. U konačnici, nije prostor taj koji kreira vašu poslovnu kulturu, već vaši ljudi. Iako je prostor fizička manifestacija te kulture, njegova je najvažnija uloga da pomogne vašem timu. Prostor koji odražava vašu kulturu, a da članovi vašeg tima tamo vole dolaziti i graditi odnose, je dobro kreiran prostor.

Izvor: www.entrepreneur.com