Važno je gdje sjedite.

Otvoreni tip ureda koji ljudi ne preferiraju sada je dio svakodnevnice: Prema novom istraživanju, optimalan plan sjedenja jos uvijek znači sjedenje gotovo na glavnoj (dominantnoj) poziciji u odnosu na suradnike.

Istraživači su tijekom dvije godine pratili rješenja sjedenja i feedback od preko 2000 zaposlenika u jednoj tehnološkoj kompaniji, mjereći blizinu i produktivnost ispitanika u odnosu na to koliko su brzo ispunjavali svoje obaveze. Područje popunjenije produktivnim ljudima bolje je utjecalo na druge zaposlenike i njihovu produktivnost, efektivnost i kvalitetu posla.

Obrnuto pravilo vrijedi za sjedenje u blizini “otrovnih” kolega ili onih koji krše pravila na poslu. Istraživači to zovu lančanom reakcijom – ljudi koji sjede jedni pokraj drugih ostavljaju dojam jedni na druge, u dobrom i u lošem smislu.

Steelcase

Otvoreni tip ureda prvi je korak ka brzom uspostavljanju kreativnosti i produktivnosti. Kada ljudi sjede jedni blizu drugih, veća je mogućnost generiranja novih ideja. Uspjeh kompanija poput Googlea i Pixara, proizašao je iz njihovih zajedničkih uredskih prostora. Bez obzira na sve benefite koje otvoreni uredi pružaju, ljudi ih svejedno ne preferiraju. Za neke to predstavlja samo jedan od načina uštede prostora kojim se kompanije služe kako bi uštedjele novac. Za ostale, to podrazumijeva velike smetnje, remećenje i stres. Recenzija jedne od više od 100 provedenih studija, pokazala je kako otvoreni uredi štete produktivnosti i kreativnosti zaposlenika.

Prema HBS-ovom istraživanju, problem je u neadekvatno osmišljenim open-space uredima. Kako bi poboljšali efektivnost takovih rješenja, tvrtke bi trebale rasporediti zaposlenike obzirom na prirodu njihova posla te njihov karakter. Istraživači su otkrili dva tipa ljudi: visoko produktivni i brzi zaposlenici koji općenito urade svoje zadatke manje kvalitetno te sporiji zaposlenici koji daju visoko kvalitetne rezultate. Te dvije vrste ljudi imaju utjecaja jedni na druge, ali samo u pozitivnom smislu. Produktivni ljudi čine sporije ljude bržima, bez kompromitiranja kvalitete posla. To također vrijedi za zaposlenike koje izvršavaju svoje obaveze vrlo kvalitetno i za one koje izvršavaju svoje obaveze jako brzo. Čak i ako se ti zaposlenici premjeste ili napuste tvrtku, učinak njihovih vještina na druge traje dodatnih mjesec dana, pokazuje studija.

Steelcase Showroom

Kompanije bi trebale koristiti trenutni socijalni pritisak da izvuku ono najbolje iz svojih zaposlenika, kombinirajući ove dvije vrste ljudi pri planiranju rasporeda sjedenja.

Tehnološka kompanija na kojoj su istraživači radili već je počela implementirati neke od rezultata istraživanja. Ako pokaže uspješnosti kao primjerice Google, tada bismo se svi trebali početi razmještati ovisno o našem setu vještina. Stoga nabavite dobar par slušalica: open-space uredi neće tako skoro nestati.

Izvor: Bloomberg