Radna mjesta postaju sve fleksibilnija u smislu radnog vremena, pravila odijevanja i beneficija za radnike, što znači da je potrebno obratiti pozornost i na vrijeme koje radnici na poslu provode sami. U ovom kontekstu Delight predlaže uredsku kuhinju kao jedan od prioriteta, koja može i treba postati mnogo više od sudopera, čajnika i mikrovalne pećnice punih prašine.

Doista, mnoge industrije puno ulažu u uredske kuhinje kako bi im radnici bili produktivniji i sretniji, a na taj način projiciraju fleksibilan i opušten imidž. Ovim člankom Delight će vam približiti kako uredi mogu učinkovitije iskoristiti svoju fleksibilnu radnu snagu redizajniranjem uredske kuhinje. Nova kuhinja trebala bi biti osmišljena na način da podržava potrebe suvremenog radnika.

Ne zaboravite tzv. „kuhinjski trokut“

Kuhinjski trokut je kamen temeljac kuhinjskog dizajna. Ako se ne budete držali ovog jednostavnog pravila, u vašoj novoj kuhinji će vrlo brzo nastati kaos – a to bi bilo najbolje izbjeći, pogotovo u vrlo uredima užurbanog ritma.

Kuhinjski trokut je, kao što mu naziv i kaže, zona produktivnosti omeđena trima krajnjim točkama – frižiderom, štednjakom i sudoperom. Važno je da ova tri aparata budu na suprotnim krajevima kuhinje. Vrlo bitan korak prema učinkovitoj kuhinji je  pobrinuti se da ta tri vitalna područja budu dostupna. Također, prostor uredske kuhinje trebao bi biti opremljen na način da više članova tima mogu istovremeno pripremati različite vrste hrane – iz tog je razloga poštivanje pravila kuhinjskog trokuta apsolutno neophodno.

Dopustite zaposlenicima kreativnost u kuhinji

Skromni obrok za ručak iz mikrovalne pećnice je na mnogo načina simbol frustrirajuće radne kulture i rutine. Izbacivanje mikrovalne pećnice i zamjena iste pločom za kuhanje ili potpuno opremljenom pećnicom je strategija koju bi radna mjesta trebala usvojiti kako bi ured postao sličniji domu i kako bi se zaposlenicima omogućila kreativnost u kuhinji.

Također, osoblje bi se moglo dogovoriti da će jednom tjedno jesti nešto što inače ne jedu, a to bi omogućilo svakom članu da se okuša u kuhanju za čitav tim. Rezultati bi mogli biti katastrofalni ili fenomenalni – ali svakako se radi o aktivnosti preko koje bi se radnici međusobno povezali.

Ne zaboravite: sigurnost je na prvom mjestu!

Zdravlje i sigurnost na radnom mjestu su najvažniji – i treba o njima razmišljati tijekom cijelog procesa gradnje uredske kuhinje. Budite sigurni da ste smjestili kuhinju u blizini izlaza u slučaju nužde jer uvijek može doći do katastrofe – to će također biti korisno tijekom procjene rizičnosti zgrade.

Razmislite o učinkovitosti

Dopuštanje kreativnog izražavanja ne bi vas smjelo stajati smanjene učinkovitosti – negdje morate povući crtu. Ne brinite se za pothvate poput izrade vlastite tjestenine – većina vaših zaposlenika će jednostavno podgrijati sinoćnje ostatke i bit će im u interesu da potroše što manje vremena od pauze na kuhanje.

Razmotrite ideju da kupite nekoliko mikrovalnih pećnica kako se ne bi stvorio red za čekanje na jednu pećnicu. Također, pazite da održavate sve pećnice čistima jer će prljava mikrovalna svima u uredu biti trn u oku. Isto vrijedi i za veći broj tostera, koji su savršeni za pripremu brzog doručka ili užine. Umjesto kuhala za vodu koje se stalno mora nadopunjavati, pametnije je postaviti slavinu za kipuću vodu.

Ovakve učinkovite uštede usrećit će sve vaše zaposlenike, a pogotovo one koji više vole raditi u vrijeme ručka te izbjegavaju kuhanje jer im samo stvara dodatan stres.

Učinite prostor društvenijim

Prečesto podcjenjujemo uredsku kuhinju i smatramo ju prostorom za podgrijavanje jučerašnjih ostataka i usputne razgovore s kolegama, no to ne mora biti tako. Neke od najsuvremenijih tvrtki shvaćaju da upravo uredska kuhinja može biti prostor za povezivanje i opuštanje usred radnog dana.

Uklapanjem udobnih sjedala i stolova za kavu uz kuhinjski namještaj potaknut ćete radnike da provode više vremena u kuhinji i da tamo rješavaju probleme s kolegama, povezuju se  ili opušteno razgovaraju. Ako vam klišeji ne smetaju, stolni tenis ili stolni nogomet također bi mogli biti popularan dodatak kuhinji.

Ovakva će kuhinja biti osobito pogodna za zaposlenike koji odrađuju dežurstva, tijekom kojih nisu imali nikakav kontakt s kolegama. Naime, nema goreg scenarija od toga da ste zaglavili u neudobnom uredu s očajnom kuhinjom, u vrijeme kad većina ljudi uživa u slobodnom vremenu.

Najvažniji savjet: obavezno nabavite ormarić za zalihe hrane

Ovaj je problem još ozbiljniji ako se vaš ured nalazi u poslovnom parku daleko od trgovina. Ormarići za zalihe hrane su rješenje koje će biti vrlo popularno među vašim radnicima. Kruh, riža, tjestenina i rezanci mogu stajati uz zalihu čaja i kave, koju ima većina uredskih kuhinja. Ne samo da ćete na ovaj način spriječiti neugodne situacije tijekom ručka, već ćete i potaknuti kulturu zdrave prehrane među radnicima.

Obnovite istrošenu estetiku

Dvije uredske kuhinje ne bi trebale izgledati jednako, ali bi sve uredske kuhinje trebale imati nešto zajedničko, a to je čist i profesionalan izgled. Postignite to učinkovitim ulaganjem u privlačne kuhinjske pločice – razmislite o geometrijskom marokanskom dizajnu ili o uzorku šahovnice u odvažnim bojama – tek toliko da u prostoriju unesete dašak kreativnosti.

Šarene zidne zaštite i podovi mogu osnažiti izgled vaše uredske kuhinje, što je korisno ukoliko vaši radnici rade duge i zamorne smjene, tijekom kojih im je potrebno malo osvježenja. Međutim, funkcionalnost mora ostati na prvom mjestu jer je ona u konačnici najbitnija te upravlja učinkovitošću i srećom radnika. Dakle, ako ste vidjeli dobru ponudu, a u mogućnosti ste dokupiti još mikrovalnih pećnica, kupite ih – bolje nego da se bavite dekoriranjem.

Uklopite kuhinju u radni prostor

Otvoreni uredi koji potiču kreativnu suradnju trebali bi biti organizirani oko kuhinje kao središta. Naravno, važno je znati razlučiti u kojim je slučajevima ovakav otvoreni plan prikladan, a u kojima nije. Primjerice, ako je jedna od značajki vašeg tipa poslovanja užurbanost, mi u Delight-u predlažemo da uredsku kuhinju postavite iza vrata – na taj vam način neće smetati te ćete stvoriti okruženje bez stresa.

Ako je vaš ured okrenut klijentima, kuhinja mora biti udaljena od područja gdje se radnici i klijenti okupljaju. Tako ćete biti sigurni da klijent koji je zakasnio ili došao u krivo vrijeme neće ometati vašeg zaposlenika na zasluženoj pauzi.

Na kraju, uredska kuhinja treba precizno odražavati potrebe vašeg radnog mjesta. Ako pri dizajniranju uredske kuhinje budete imali gore navedene činjenice na umu, nećete pogriješiti. Rezultat će biti uredska kuhinja koju zaposlenici vole i koja je privlačna svim klijentima i posjetiteljima.

Izvor: https://www.sec-online.co.uk/article/functional-office-kitchen-design

Autor: Tiles Direct