Tri najčešće zablude o uredskim interijerima koje bismo voljeli podijeliti s vama su sljedeće:
Odličan uredski prostor mora biti „otkačeno“ uređen i opremljen stolovima za stolni tenis
Kada ljudi prvi put čuju za odličan uredski interijer, prvo što im padne na pamet su šarene vreće za sjedenje, stolovi za stolni tenis, uredske stolice s kotačima i slični predmeti u tom stilu. No budimo iskreni: ne možemo ih kriviti što im je prva pomisao tipičan Googleov ured.
Ljudi su skloni koncentrirati se isključivo na materijalnu dimenziju uredskih interijera. Lakše im se fokusirati na to što vide, nego da tragaju za kulturnim aspektima istoga. Ipak, unatoč pretpostavci da estetika može poboljšati kreativno razmišljanje, čvrsto vjerujemo da opremanje prostora i namještaj ne smiju biti početne točke kreiranja odličnih uredskih interijera.
One tvrtke koje promišljeno razvijaju strategije radne motivacije, uzimajući u obzir poslovne vizije budućnosti su najuspješnije u stvaranju odličnih uredskih prostora. One imaju jasno definiranu svrhu promjene načina rada, bilo da se radi o sprječavanju grupiranja unutar tvrtke, privlačenju talenata, poboljšanju suradnje ili o poticanju poduzetništva unutar organizacije. Ovakve tvrtke imaju viziju vrijednu dijeljenja, a ne samo stolove za stolni tenis.
Rušenjem zidova potaknut ćete suradnju među ljudima
U većini slučajeva, ključni je poriv za modernizacijom interijera stvaranje poslovne organizacije koja je dobro povezana te se bazira na suradnji. Pojavljuje se želja za zamjenom vertikalnih hijerarhijskih odnosa s horizontalnim mrežama, odnosno za povezivanjem zasebnih tradicionalnih funkcija putem multifunkcionalnih timova. Ipak, prečesto se vjeruje kako će rušenje zidova koji dijele zaposlenike po uredima natjerati zaposlenike na suradnju. To je daleko od istine.
Dobri poslovni odnosi ne nastaju sami od sebe kao posljedica pozitivnih osjećaja, timskog duha ili napornog rada. Štoviše, zbog brisanja tradicionalnih granica uspostavljanje razlika u autoritetu, talentu i perspektivi postaje sve teže – ali i sve važnije. Dakle, da bi se postigla uspješna radna atmosfera, poslovne organizacije moraju razviti nove stavove, kompetencije i vještine različite od starih. Spoj stava („želim“) i vještina („imam sposobnost“) neophodan je na putu prema uspjehu.
Naposljetku, važno je stvaranje i održavanje osjećaja timskog duha. Vođe moraju uzeti u obzir važnost povezanosti pojedinaca unutar njihovog tima te razmisliti kako će očuvati tu povezanost. Jedino na taj način prednosti stvaranja horizontalne mreže odnosa i multifunkcionalnih timova mogu izaći na vidjelo, a ne da vidljiv bude samo fizički nedostatak zidova.
Promjenom interijera promijenit će se način rada ljudi
Promjena načina rada ne događa se preko noći. Posebice je zahtjevno riješiti se ustaljenih radnih navika, koje mnogi imaju jer godinama rade na isti način. Najveća pogreška koju tvrtke rade je da vjeruju kako će se novi, nadahnjujući interijeri sami po sebi stvoriti, a u skladu s njima će se i ljudi promijeniti.
Za početak, moraju postojati svijest i želja za promjenom te svaki pojedinac mora proći kroz pitanja poput „što za mene osobno znači ovaj novi način rada?“ i „zašto želim raditi baš ovako?“. Prostorno uređenje će pridonijeti promjeni, no neće ju stvoriti samo po sebi.
Ne ulažu sve tvrtke u svoje radnike kad uvode novi način rada. Zato nije iznenađujuće da su najuspješnije one tvrtke koje stječu nova vlasništva i uspješno otkupljuju na svim razinama, a pritom uzimaju u obzir i svoje ljude. Svaka bi organizacija trebala graditi i dijeliti svoju jedinstvenu priču kako bi osjetili da njihovo radno mjesto usitinu predstavlja njihov posao, zaposlenike i klijente. Jedino čvrsti pristup promjeni i jasno definirana svrha zašto je do promjene načina rada uopće trebalo doći, mogu potaknuti ljude da vide stvarnu priliku koju im nudi novi uredski interijer. Bez opasnosti da tu percepciju poljulja prisutnost stola za stolni tenis.
Ako biste nakon čitanja htjeli nešto podijeliti s nama, kontaktirajte nas. br>
Ili ako ste zainteresirani za daljnje čitanje posjetite: https://www.steelcase.com/insights/360-magazine/