Ugođaj i okruženje na radnom mjestu mogu potaknuti zaposlenike da budu učinkovitiji i strastveniji u svom radu. Ako je vaš ured „ogoljen“ pa u njemu imate samo stolove i računala, moguće je da nećete dobiti maksimum od svojih zaposlenika.

U nedavno provedenom istraživanju firme Dale Office Interiors, gotovo polovica ispitanika izjavilo je da bi u slučaju da na radnom mjestu imaju raznolikost prostora za rad i opuštanje vjerojatno bili produktivniji.

„Raznolikost radnih okruženja unutar istog ureda znatno doprinosi fleksibilnosti“, rekao je Warren Bricknell, direktor firme Dale Office Interiors. „Ako imate mirne prostore, prostore za suradnju, a ponekad čak i prostore za igru unutar ureda, zaista možete pridonijeti tome da vaši zaposlenici daju sve od sebe. Poanta je u tome da zaposlenici imaju izbor da rade na onaj način koji najbolje odgovara određenom zadatku“.

Evo četiri načina kako namjestiti radno okruženje za svoje zaposlenike koje potiče produktivnost i učinkovitost.

Osigurajte prostor za opuštanje

Istraživanjem firme Dale Office Interiors ustanovljeno je kako se svaki peti uredski djelatnik složio da bi se uvođenjem prostora za opuštanje na poslu povećala produktivnost.

„U današnje vrijeme ljudima je zaista potreban prostor za opuštanje na poslu“, kaže Bricknell. „Nisu važni veličina ni oblik ovakvih prostora, već da omoguće zaposlenicima da se osjećaju ugodnije, da se izražavaju i da bolje surađuju s kolegama“.

Osiguravanje mjesta za bijeg od uredskih stresora ključno je kako biste od svojih zaposlenika dobili maksimum. Prema istraživanju, ti prostori mogu poslužiti u različite svrhe, poput mjesta za ručak ili neformalnih soba za sastanke. Također se mogu koristiti za odmaranje očiju od buljenja u ekran ili opuštanje vrata i leđa od sjedenja u jednom položaju.

Osigurajte mirne prostore za privatni rad

Baš kao što zaposlenici trebaju mjesto za opuštanje, oni također ponekad trebaju osamu da bi dovršili posao. Više od 17% ispitanika potvrdilo je da bi ovakvi prostori doprinijeli njihovoj produktivnosti, koju često narušavaju razne distrakcije.

„Čini se da se svi borimo s privatnošću na radnom mjestu“, rekla je za novine „Business News Daily“ Meg O’Neil, voditeljica dizajna na odjelu za marketing aplikacija u firmi Steelcase, koja se bavi prodajom uredskog namještaja. „To utječe na predanost, izvedbu i zadovoljstvo na radnom mjestu“.

Prema istraživanju firme Dale Office Interior, radnike se u prosjeku prekida u poslu svakih 11 minuta, a ponekad im je potrebno i do 23 minute da povrate koncentraciju.

Neki se zaposlenici bolje nose s prekidima od drugih, no rad u kaotičnom okruženju može naštetiti performativnosti zaposlenika i pridonijeti sve većem stresu. Ako se radnik mora koncentrirati na određeni zadatak ili samo obaviti privatni poziv, trebao bi imati gdje obaviti slične aktivnosti.

„U bilo kojem uredu ključno je imati više radnih prostora koji su prilagođeni različitim stilovima rada i različitim zadacima“, rekla je O’Neil. „Na taj način svaki zaposlenik može dati svoj maksimum“.

„Budući da su pojedinačni radni prostori sve manji i sa sve manje granica, važno je dizajnirati niz međusobno povezanih prostora unutar uredskog ekosustava“, dodala je O’Neil.

Riješite se nereda u vašem uredu

Na vašem radnom mjestu trebali biste se osjećati ugodno, a ne zatrpano. Morris Levy, suosnivač surađivačkog prostora „Yard“ istaknuo je da, budući da većina ljudi troši toliko vremena na poslu koliko i kod kuće, radni prostor tvrtke je važan i trebao bi biti inspirativan, a ne dosadan. Uklanjanje nereda, poput viška žica ili papira povećalo bi produktivnost kod 13, 5% radnika.

„Nered na radnom mjestu djeluje kao distrakcija“, rekao je Bricknell. „Od iznimne je važnosti osigurati da se predmeti poput žica i papira ne ostavljaju po uredu“.

Ne samo da smeta zaposlenicima, već nered ostavlja i loš dojam na potencijalne klijente i buduće zaposlenike. No ovaj ćete loš dojam lako popraviti – primite se pospremanja.

Uložite u tehnologiju

Čak i najjednostavniji pomaci ili promjene u tehnologiji, poput bržih Wi-Fi mreža ili tableta sa zaslonom na dodir, potrebni su radi fleksibilnijeg radnog okruženja. Naime, 17,6 % ispitanika izjavilo je da će bolja tehnologija povećati njihovu produktivnost na radnom mjestu – najvjerojatnije zbog bolje komunikacije i većeg angažmana diljem firmi.

Budući da ljudi mogu raditi bilo gdje, rekao je Levy, pametno je osigurati im prostor u kojem će biti sretni. Želite ponuditi najbolju tehnologiju koju si vaša tvrtka može priuštiti da zadržite talentirane zaposlenike.

„Teško je pronaći ravnotežu“, rekao je Bricknell. „Svaki je posao drugačiji, stoga je dužnost vodstva da odluči o tome koje promjene moraju biti napravljene u radnom prostoru kako bi se istovremeno pratili trendovi i zadovoljile potrebe zaposlenika“.

 

Izvor: www.businessnewsdaily.com