Izgled vašeg ureda možda se ne čini kao najvažniji čimbenik, ali to je nešto što biste trebali uzeti u obzir čim odlučite prebaciti ured i početi premještati namještaj. Ukupna uredska okolina, prostori za sjedenje i stil stolova mogu imati ogroman utjecaj na vašu radnu snagu, što dovodi do pitanja kojim se danas bavimo; kako izgled vašeg ureda može utjecati na vaše zaposlenike?

Očigledni ključ uspješnog poslovanja je u angažiranju najboljih i najbistrijih ljudi za vaš tim, ali omogućavanje rada na najvišoj razini također je bitno za vođenje učinkovitog poduzeća. Sastavili smo mali vodič koji vam pomaže kupiti pravi uredski namještaj i zadržati dobar izgled bez negativnog utjecaja na vaše zaposlenike.

Negativne strane pogrešnih planova sjedenja i stolova

Prvo promatramo mane u slučaju već postojećeg, pogrešnog plana. Ako ne osigurate  odgovarajuće planove sjedenja i radne stolove za svoje zaposlenike, može doći do teških posljedica za vašu tvrtku. Sve od povećane razine stresa, nezadovoljstva poslom, do odsutnosti i prometa osoblja mogu biti pokazatelji. Sve to može biti rezultat načina oblikovanja uredskog okruženja ili lošije dizajniranih stolova koje zaposlnici moraju međusobno dijeliti, te neprestano premještati stolove i stolice po uredu.

Uredska okruženja kroz godine

Uredska okruženja nisu se prviše mijenjala sve do 90-ih kad su se rodile nove ideje uredskog izgleda kao posljedica pojave „modernih“ tehnoloških tvrtki. U 1900-ima uredi su imali otvoren plan, a ljudi su sjedili u dugim redovima, svatko u svojem odjeljku, prikovani za svoje telefone i pisaće strojeve, a menadžer je bio u blizini kako bi ih mogao držati na oku. U mnogim velikim tvrtkama nije se puno toga promijenilo već godinama, čak ni uz uvođenje računala i bolje radne prakse.

Premotajte film do 21. stoljeća i tvrtke poput Googlea počinju pokretati jednu od najvećih promjena uredskog izgleda ikad viđenih. Na primjer, to rade uvođenjem stolova koje zaposlenici dijele i prostorima za predah, te raznim ergonomskim poboljšanjima vezanim uz stajaće stolove, separee i fleksibilno radno vrijeme. Neki uredski projekti čak imaju za cilj unijeti vanjski prostor unutra ili biti malo drugačiji odabirom teme za ured ili sobu.

Detaljniji pregled nekih vrsta uredskih okruženja

Ogoljeno uredsko okruženje

Ovo okruženje uključuje minimalan broj uredskih pomagala, što omogućuje jednostavno dijeljenje stolova zbog nedostatka personalizacije. Mnogi ljudi vjeruju da je to najučinkovitiji način rada jer uredni stolovi osiguravaju manje smetnji.

Mnogo je prednosti dijeljenja stolova u nekim uredskim okruženjima, poput dopuštanja zaposlenicima da komuniciraju između odjela, uz fleksibilnost rada s različitih lokacija, kao i uštedu prostora i novca. Međutim, ovo okruženje može negativno utjecati na vaše zaposlenike jer ne mogu personalizirati svoje radne stolove i ostaviti dokumente u ladicama, što znači gnjavažu uzimanja papira kući na kraju dana ili pospremanja istih u ormarić.

Obogaćeno uredsko okruženje

U ovom slučaju, zaposlenici rade u uredskom okruženju koje ima ukrase, ali strogo određene od strane menadžmenta.

To ima blago pozitivan utjecaj na okruženje, ali problem može biti forsiranje obogaćivanja  okruženja, bez ikakve autorizacije ili personalizacije članova osoblja.

Autorizirano uredsko okruženje

Ovaj raspored omogućuje zaposlenicima da obogate svoje okruženje odlučujući kako žele ukrasiti svoj prostor. Ne želite dopustiti potpunu slobodu i dobiti pretrpano okruženje, ali možda možete predložiti članovima osoblja proračun ili broj stavki koji im je dopušten kupiti.

Ne samo da želite da vaši zaposlenici personaliziraju svoje prostore, već predlažemo male količine boja koje će krasiti uredsko okruženje, naravno u skladu s brendiranjem vaše tvrtke. Naš HD stolni i radni stol s bojama dostupan je u 5 svijetlih boja. Postoji i brojna drugačija načina na koje možete dodati boju u ured, budući da svijetli ured pomaže motivirati vaše zaposlenike. Naši uredski stolovi u jarkim bojama dostupni su u 5 svijetlih nijansi. Postoje i brojni drugi načini kako dodati malo boje u vaš ured, budući da jarke boje pridonose motivaciji zaposlenika.

Plan sjedenja u uredu

Ne samo da morate razmišljati o važnosti izgleda vašeg ureda, već i o tome gdje i kako vaši zaposlenici sjede. Kada radite plan sjedenja, morate razmišljati o vašem timu i o tome kako im omogućiti najbolje uvjete za suradnju. Na primjer, ako smjestite zaposlenike blizu  kolegama na istom odjelu, omogućit ćete im da lako komuniciraju o poslu.

Gdje sjediti na sastancima?

Najčešće na sastancima zaposlenici sami biraju gdje će sjesti. Obratite pozornost na raspored sjedenja ako želite određeni ishod (ili barem pridonijeti nekom ishodu), a sljedeći načini sjedenja pomoći će vam.

Pravokutni stolovi za sastanke – zahtijevaju vođu sastanka

Pravokutni stol za sastanke često zahtijeva vođu. Ako niste prirodno najbolji vođa ili govornik, ali ste zaposleni na određenoj poziciji, što znači da trebate voditi raspravu, najbolje je sjesti na „glavu stola“. Međutim, imajte na umu da ako netko sjedi na suprotnom kraju stola, ta bi se osoba mogla osjećati kao da zastupa mišljenje suprotno od vašeg. U ovom slučaju, najbolje je ukloniti stolicu na suprotnom kraju stola, kako bi sukob bio sveden na minimum.

Ako na sastanku ima ljudi koji dijele vaše stavove, možda ih želite posjesti blizu.

Okrugli stolovi za sastanke – ne zahtijevaju vođu sastanka

Okrugli stol za sastanak znači da svatko ima jednaku količinu prostora i nema vođe sastanka. To potiče ljude da budu otvoreniji u izražavanju svojih mišljenja.

Uz sam izgled uredskog prostora, trebali biste uzeti u obzir i dodavanje trunke kreativnosti u svoj radni prostor, jer to može biti odličan način za povećanje produktivnosti.