„Kreativne“ poslovne pogodnosti su tema koja potiče raspravu. I dok se bitka za talentom nastavlja, nastavlja se i kolutanje očima na „kapsule“ za spavanje, modificirane frižidere za bačve piva i dovođenje svojeg psa na posao, kojima kompanije nastoje namamiti talentirani kadar. Međutim, za 10 godina, besplatne grickalice i ping-pong stolovi će biti zastarjeli. Uz malo sreće, pogodnosti koje donosi budućnost će biti vrijednije. MONEY je porazgovarao s poslovnim mentorima i „futuristima“ za radne okoline da bismo stekli uvid u pogodnosti o kojima ćemo razgovarati u 2028. Evo njihove liste (za koju smo zahvalni da ne sadrži stolni tenis).

Jeftinije putovanje na posao

Ketan Kapoor, izvršni direktor platforme za zapošljavanje Mettl, predviđa da će u utrci za samoupravljajućim autima pravi pobjednici biti zaposlenici. „Nekoliko kompanija će imati flotu automobila“, tvrdi Kapoor. „To će biti tražena pogodnost, koja će osloboditi putnike frustracija uzrokovanih vožnjom, koja smeta milijune zaposlenika na svakodnevnoj bazi.“ Bez obzira na to ostvari li Elon Musk svoju želju ili ne, tvrtke budućnosti uložit će u nekakve vrste dijeljenja prijevoza, time oslobađajući zaposlenike od stresa posjedovanja automobila, tvrdi Dana Case, direktorica operacija u MyCorporation.com. „Do 2028., većina zaposlenika će se riješiti troškova posjedovanja auta i zamijeniti ih s podjelom troškova prilikom dijeljenja prijevoza. Poslodavci, osobito velike korporacije, prilagodit će se tome, i stvoriti plaćene programe dijeljenja prijevoza da dopreme svoje zaposlenike do ureda i kućama.

Univerzalni poticaji za studentske kredite

Danas, samo 4% poslodavaca nudi otplatu studentskog kredita, prema istraživanju Društva za upravljanje ljudskim resursima (SHRM), iz 2017. godine. Ali to će se promijeniti, kaže dr. Kat Cohen, poslovna mentorica i osnivačica savjetničke tvrtke IvyWise. Istraživanje neprofitne organizacije American Student Assistance, također objavljeno prošle godine, pokazuje da bi se gotovo 90% mladih radnika obvezalo na posao na period od 5 godina kada bi im tvrtka pomogla s otplaćivanjem studentskog duga, napominje Cohen. U vremenu rekordne fluktuacije radnika, „učestalost ove pogodnosti bi mogla porasti“.

Novi „wellness“

Sarah Brophy, direktorica dizajna u IA Interior Architects, firmi koja je dizajnirala radne prostore za kompanije kao što su American Airlines i Match.com, tvrdi da će tvrtke poticati radnike da ubace malo više vremena za sebe u radni tjedan, sukladno rastu važnosti brige za sebe. „Pružanje pogodnosti u radnom prostoru, koje vraćaju zaposleniku njegovo slobodno vrijeme van ureda počinje vršiti utjecaj na radnu okolinu“, kaže Brophy. „Imamo nekoliko klijenata koji pružaju usluge brijačnica i salona za nokte na licu mjesta, kako bi ponudili više kvalitetnog vremena za aktivnosti kojima se volimo baviti kad je gotov radni dan.“ „Wellness“, još jedna popularna riječ za aktivnosti koje promoviraju emocionalno i fizičko zdravlje, kao što su joga i meditacija, je dugo tema razgovora korporacija. No pozdravi suncu u konferencijskoj dvorani ne odgovara svima, a poslodavci konačno to počinju shvaćati, kaže Denise O’Malley, voditeljica korporativne konzultantske firme za wellness programe. „U nedavnom istraživanju za građevinsku tvrtku, otkrili smo da 100% zaposlenika uživa u kampiranju“, kaže ona. „Naša je preporuka bila da dovedemo nutricionista da ispriča nešto o „Zdravoj prehrani u divljini“. „Zaposlenici žele odabrati pogodnosti i povlastice… samo žele da poslodavci plate za te pogodnosti.“

Kvalitetniji „zeleni prostori“

Istraživanja pokazuju da tvrtke koje ulažu u vanjske prostore koji služe za sastanke, ručkove i druženje nakon posla, često imaju produktivniju radnu snagu. U budućnosti, ovi prostori će evoluirati i poprimiti karakteristike kao što su brži Wi-Fi, utičnice, i vremenski prilagodljivi radni prostori. Barem tako predviđa Ben Donsky, potpredsjednik Biederman Redevelopment Ventures Corporation, tvrtke koja je specijalizirana za vanjski dizajn komercijalnih, stambenih i javnih prostora. „Umjesto pasivnih vrtova i sterlinih pejzaža, vidjet ćete vanjske prostore koji funkcioniraju kao istinski nastavci ureda“, kaže Donsky. „Uporaba tih prostora preko zime bi mogla biti provedena na način da skupine kolega drže sastanak oko zapaljene vatre. Tvrtke koje nađu načina da koriste te prostore kroz cijelu godinu će uspjeti u stimulaciji kreativnog razmišljanja među zaposlenicima, bez obzira na godišnje doba“.

Bolji štedni fondovi (ako se dovoljno trudite!)

Doug Dahl, odvjetnik za radna prava u Bass, Berry & Sims u Nashvilleu, predviđa mirovinske planove koji će uključivati programe poticaja koji nagrađuju financijsku odgovornost (npr. plaćanje kreditne kartice na vrijeme) s dodatnom podjelom dobiti ili doprinosima. Ove značajke se nisu ustalile – trenutno postoji federalni zakon koji zabranjuje „uvjetovanje“ primitka dijeljene dobiti. Ali Dahl smatra da se to može promijeniti: „Razmišljanja se mijenjaju, čak postoji i odluka na razmatranju u Poreznoj službi (IRS) koja bi dozvolila da doprinosi poslodavca budu uvjetovani plaćanjem studentskog kredita zaposlenika“, kaže Dahl. „Te ideje bi mogle značajno promijeniti poticaje i motivaciju za mirovinsku štednju.“

Različita vrsta skrbi

„Sekundarni“ rad za sve veći broj zaposlenika je briga za roditelje koji stare“, tvrdi Rick Lauber, autor knjige „The Successful Caregiver’s Guide“. Neke tvrtke su počele nuditi besplatne programe, radne pogodnosti i plaćene dopuste za radnike koji skrbe za starije roditelje. Lauber predviđa da će se mnogo tvrtki ugledati na ove primjere. „Zapošljavanje i treniranje novih zaposlenika može biti skupocjeno i oduzimati puno vremena“, kaže Lauber. „Plaćeni skrbnički dopust… koristi i zaposlenom skrbniku, kao i tvrtki.“. Izvršna menadžerica Debra Benton ide korak dalje. Ona smatra da će u budućnosti tvrtke nuditi „centre za skrb za umirovljenike“. Kao i  vrtići, ovi programi će okupirati ljude treće dobi i naučiti ih novim vještinama. Za razliku od centara za dnevnu skrb, oni će koristiti generaciji „milenijalaca koji su živjeli kod kuće do svoje 34. godine da otplate podršku svojih roditelja“, kaže Benton.

Bolji angažman u zajednici

Tvrtke se vole hvaliti svojim filantropskim poduhvatima, ali dobrotvorni rad i volonterski programi na koji većina pristane mogu biti događaji koji ne zahtijevaju puno upravljanja i visoku angažiranost zaposlenika. U budućnosti će se to promijeniti, uzletom angažmana zaposlenika oko rada u zajednici, društvu i politici, kaže poslovna savjetnica Avery Blank. „Prepreke za politčiki angažman i kampanju uključuju nedostatak novca ili zdravstvenog osiguranja“, tvrdi Blank. „Nove pogodnosti će dozvoliti zaposlenicima da imaju reduciran raspored kako bi mogli zarađivati i voditi kampanju. To će biti još jedna dimenzija ravnoteže između posla i života.“

http://time.com/money/5343220/future-work-perks-job-benefits/