Završavanje bitnih stvari svakodnevna je borba za većinu zaposlenika. Uzvik koji često možemo čuti je “Čovječe, što sam zauzet!”. Da li ste zaista toliko zauzeti ili se jednostavno osjećate dobro dok to izgovarate?
Na pitanje “Zašto si toliko zauzet?”, često dobijemo odgovor u prikazu “to-do” liste. Ali što to stvarno radite? Rješavate li bitne stvari s vaše liste? Da li te stvari donose rezultate potrebne za vaš poslovni napredak?
Kao “zauzet” zaposlenik, možda greškom mjerite uspjeh dužinom vaše “to-do” liste ili brojem sati koje ste proveli radeći. U konačnici, morate srušiti zid koji ste izgradili oko sebe i pronaći slobodu u svojoj trenutnoj dnevnoj rutini.
Možete početi rušiti taj zid odgovarajući na sljedeća pitanja:
Evo četiri jednostavna koraka koji će vam pomoći u završavanju bitnih stvari:
1.PITAJTE
Započnite svaki dan sljedećim pitanjem: ”Koja je jedina stvar koju mogu ili trebam napraviti danas, a koja će me približiti mojem cilju ili željenom rezultatu?”. Na tome radite odmah i prvo dovršite taj zadatak. Uvijek najprije postavite konkretne i jasne ciljeve. Bez njih ne postoji način u određivanju najvažnijih zadataka.
2.PRIORITETI
Napravite dnevnu listu stvari koje treba napraviti: prvo radite na zadacima visoke vrijednosti. Zadaci visoke vrijednosti su oni koji povećavaju važne poslovne faktore kao što su prihod i profitabilnost. Zadaci visoke vrijednosti pomažu vam da ostvarite vaše ciljeve. Kao takve, morate definirati “visoke vrijednosti” jer se odnose na vas i vašu organizaciju.
3.NAPRAVITE PAUZU DA BISTE RAZMISLILI
Napravite male pauze tijekom dana za procjenu svoje trenutne situacije. Dajte sebi priliku da potvrdite radite li na pravim stvarima.
4.FOKUSIRAJTE SE
Ovaj posljednji korak je veoma važan: zaustavite multitasking! Dok vjerojatno možete raditi više od jedne ili dvije stvari istovremeno, zapamtite da niste Superman, a nemoguće je ozbiljno se fokusirati na više od jedne stvari u isto vrijeme. Nastavite li multitasking, rezultati će početi odražavati nedostatak vaše koncentracije i fokusa.