Moderni hoteli očigledno drže korak s brzim društvenim promjenama, i to pomoću kreativnih rješenja. U ovom ćemo članku govoriti o 11 najznačajnijih trendova u dizajnu interijera koji oblikuju današnje ugostiteljstvo. Od redizajniranja soba za goste do osiguravanja personaliziranih iskustava, vlasnici hotela pretvaraju svoje smještajne objekte u vrhunske oaze za bilo kakav bijeg od stvarnosti. Bilo da ste vlasnik hotela ili da planirate svoj idući poslovni put u inozemstvo, evo nekoliko preokreta koji su obilježili hotelsku industriju.

#1. Predvorja zamišljena kao dinamični višenamjenski prostori

Mnogi hotelski projekti usredotočeni su na važnost prvog dojma posjetitelja. Kako društveni susreti sve više ovise upravo o tom dijelu hotela, važnost predvorja je sve veća. Zbog novog trenda poslovnih putovanja, hotelska predvorja moraju postati višenamjenski prostori za opuštene, kao i službene razgovore, za rad na laptopima, za spajanje raznih uređaja. To znači da je model predvorja koje uključuje kauč i stol za kavu jednostavno stvar prošlosti. Kreativna podjela prostora je od iznimne važnosti zbog istovremene potrebe za privatnijim i društvenijim zonama. Uz to, namještaj mora biti jednako udoban i funkcionalan. Današnje pretjerivanje s dekoracijama u predvorjima uključuje ogromne zelene zidove, unutarnje vodopade, ogromne lustere i multimedijske zone.

#2. Redizajniranje soba za goste

Klasična soba s krevetom, stolom i ormarićem nije više poželjan model hotelske sobe. U današnjem svijetu gosti očekuju iznenađenja, pogotovo kad otputuju od kuće. Upravo je to razlog zašto se u modernom ugostiteljstvu interijeri toliko razlikuju. Kreativni uredi za poslovne putnike, televizijski ekrani zanimljivog izgleda te kauč pored ogromnog kreveta su samo neke od ključnih sastavnica moderne hotelske sobe. Također smo imali prilike vidjeti i eksplozije boja te raznolike dekorativne kombinacije koje definitivno odgovaraju potrebama gostiju za jedinstvenim smještajem.

#3. Kupaona s elementima spa-centra

Kupaone odavno više ne smatramo sporednim prostorijama koje se mogu smanjiti da bi se dobilo na veličini drugih prostorija. Moderni turist na svojim putovanjima očekuje dobiti više od onoga što ima kod kuće. Kupaona za odmor s elementima spa-centra je izravna pozivnica za opuštanje i pouzdana metoda kako namamiti goste, obećavajući im ovaj kratkotrajan luksuz. Razmislite o kupaonama u sklopu soba, vodopad-tuševima, ogromnim kadama, duplim umivaonicima, golemim ručnicima, proizvodima za ljepotu i puno prostora.

#4. Hotelski restoran je destinacija za sebe

Vrlo je malo hotelskih restorana koji slažu ponudu strogo prema kriteriju praktičnosti. Kuhanje je umjetnost pa u skladu s time mora imati prikladan „izložbeni prostor“. Mnogi su hotelski restorani dizajnerskim trikovima pretvoreni u vrlo upečatljive prostore. Preporučamo tematsko uređenje te potpuno novu razinu kreativnosti, što će svaki od osnovnih prostora unutar hotela pretvoriti u destinaciju za sebe.

#5. Eliminacija strogih granica između vanjskog i unutarnjeg prostora

Osjetilno iskustvo vrlo je ozbiljna stvar. Ovaj je princip dosta dobro uklopljen u niz usluga koje nude moderni vlasnici hotela. Oni se bore da prijelaz s unutarnjeg u vanjski prostor bude što suptilniji. Hotelske se sobe proširuju ogromnim terasama, a priroda je uklopljena u interijere na svakom koraku. Drvene ploče, kameni ukrasi, bujno zelenje i unutarnji vodopadi samo su neki od elemenata koji služe da bi gosti bili što opušteniji.

#6. Ekološka osviještenost

Održavanje nivoa kvalitete izazovan je zadatak za vlasnike hotela, pogotovo ako pritom paze da svedu troškove na minimum. No iznimno je važno ostati u igri, pa se iz tog nadmetanja često izrode inovativne ideje. Golemi prozori za prirodnu svjetlost, prirodni građevinski matrijali, zeleni zidovi i krovovi, odvojene kante za recikliranje otpada, elektroničke slavine za vodu, hrana iz domaćeg uzgoja te pročišćavanje i ponovna upotreba vode samo su neki od trendova u kontekstu ekološke osviještenosti hotelskih vlasnika.

#7. Uključivanje lokalne umjetnosti

Prava je šteta što se moderna arhitektura najčešće udaljava od lokalnih korijena. Ponekad vidimo kuću na internetskoj stranici „Freshome“, a da iz dizajna ne možemo očitati ni otprilike gdje se nalazi. Na sreću, sve više vlasnika hotela shvaća da uklapanje lokalne umjetnosti u dizajn poboljšava općenit dojam o mjestu kod gostiju te im omogućava autentično iskustvo. Od malih skulptura i fotografija do većih instalacija, uklapanje umjetničkog djela u izgled hotela pravi je put ka uspjehu.

#8. Pretjerivanje s tehnologijom

Ne traže baš svi savršeno tehnološki opremljen smještaj. Naprotiv, tijekom odmora ljudi se žele maknuti od tehnologije. No sve više hotela se trudi omogućiti gostima konstantnu „povezanost“ pod svaku cijenu. To je svakako pozitivno ako se radi o poslovnom turizmu pa tehnološki opremljena soba olakšava obavljanje posla i čini gosta zadovoljnim. Noviji hoteli nude opciju podešavanja osvjetljenja, klime i roleta putem mobitela, što se uspostavilo odličnim pristupom poslovnim putnicima. Još jedan od trendova je postavljanje tableta na recepciju kako bi si gosti mogli isprintati ukrcajne propusnice i obaviti ostale stvari za koje trebaju internetsku vezu.

#9. Manje uzoraka, a više boja i tekstura

Dok ste na putu najčešće imate više vremena za prepuštanje osjetilima. To je vjerojatno razlog zašto se hoteli rješavaju vizualno uznemirujućih uzoraka i stavljaju naglasak na teksturu. Ako gostima date prostor koji mogu osjetiti, pa čak se i izgubiti u njemu, to se može pretvoriti nezaboravan doživljaj koji će gosti vjerojatno htjeti ponoviti. Dodajte još nekoliko svijetlijih boja da malo oživite prostor i stvorit ćete umirujuću, ali veselu atmosferu.

#10. Personalizirani prostori

Činjenica je da sjećanje na hotel dugo ostaje pohranjeno u glavama gostiju, pogotovo ako se radi o jedinstvenom iskustvu. Uzimajući to u obzir, vlasnici hotela personaliziraju prostore više nego ikad. Privremeni i modularni hoteli postaju sve popularniji u hotelskoj industriji. Tematizirane sobe također ostavljaju jak dojam, posebno ako gosti mogu isprobati samo jednu sobu po svakom dolasku.

#11. Dom daleko od doma

Hotelske sobe trebale bi više od ičega biti udobne i pružati osjećaj doma, unatoč tome što ste daleko od doma. Luksuz, tehnološka opremljenost i tematizacija su nebitni u odnosu na faktor udobnosti. Drveni umetci, inspirirani dekorativni elementi, tepisi, zavjese, kamin, televizijski setovi i mogućnost da si gost sam pušta svoju najdražu muziku pridonijet će boravku za pamćenje.